Film tips - Percy Jackson

 


Ska jag vara helt ärlig så tänkte jag innan jag såg denna filmen att men orka se den Harry Potter wannabe filmen, och visst lite påminnande om Harry Potter va den, men på något sett gillade jag den.

 

Det handlar om Percy Jackson en vanlig kille som går i skolan, men dock så har han dyslexi och ADHD. Men hela hans liv förändras då hans lärare en dag förvandlas till ett monster och attackerar honom för att ha tagit Zeus åskvigg.

När allt kommer omkring så visar det sig att Percy är son till den store grekiska guden Poseidon, alltså är han en halvgud.

Percy förs till ett träningsläger för halvgudar och andra halvblod. Där han tränar upp sig och inser att han måste leta rätt på den personen som har tagit åskviggen och lämna den tillbaka till Zeus, innan gudarna kommer att starta krig mellan varandra.

 


Nu tänker ni säkert såhär, men guuud va fan är det där för en jävla film? EN FILM OM GUDAR? ja det är en film om gudar, den är lite som clash of the titans (som också är en bra film!) Dom har lite samma stuk fast denna Percy Jackson är riktad mot en yngre åldersgrupp. Men tro mig nu och gillar ni lite Harry Potter, och magi/gudar filmer så SE DENNA!

 

Håll koll för snart kommer mer Film tips!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Frågestund på bloggen,

kika in och ställ en fråga :)?

2010-06-30 @ 20:09:57
URL: http://thaatgirl.devote.se
Postat av: Anonym

Superbra film!!!

2010-06-30 @ 21:44:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det är lugnt,

har fått en till fråga i efterhand.

Så det går hur bra som hellst att ställa en fråga nu.

För jag kan svara nu i ett annat inlägg om du vill :)

2010-06-30 @ 23:39:25
URL: http://thaatgirl.devote.se

Den som kollar ska kommentera!

Ditt lilla namn:
Kommenterar du mycket?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg adress, måste ju kolla in din blogg med! :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0