Ett Hjärta till Maria

Idag på svenskan så fick vi i uppgift att läsa en bok, det fanns 3 st olika att välja mellan, Godnatt Mister Tom, I taket lyser stjärnorna och ett hjärta till maria.

Eftersom typ alla ville ha I taket lyser stjärnorna valde jag, amanda och olle att ta, ett hjärta till maria. (efterso den va kortast (A)) Och den verkade bra.

Har redan kommit till sidan 60 och det är rikigt bra för att vara mig, hatar egentligen att läsa, okej, bloggar gillar jag, men inte böcker. Men denna har jag fastnat för!

Handlar om maria (14 år) som måste ha ett nytt hjärta annars kommer hon att dö. Hon har en lillasyster som hon älskar mest av allt och bestämmer sig för att skriva en typ dagbok till henne om allt som händer i hennes liv. Eftersom Maria kanske dör vill hon ändå att hennes syster ska få veta vem hon är..
Man läser alltså hennes dagbok hela tiden, vilket är lättläst och kul tycker jag!


Omslaget på den boken jag har ser inte ut såhär, men det är samma bok :)


Kommentarer
Postat av: Hilma

Den verkar bra :) ! Godnatt mister Tom är jag smått kär i. Helt underbar bok xD



Vilka kul böcker ni fick läsa! Vi ska också läsa en bok nu, och fick välja mellan låt den rätte komma in, Ett öga rött och Flyga drake och nån mer xD Inte alls lika lockande :P

2010-01-11 @ 14:50:31

Den som kollar ska kommentera!

Ditt lilla namn:
Kommenterar du mycket?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg adress, måste ju kolla in din blogg med! :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0