Flickan som lekte med elden

I lördags såg jag filmen ''Flickan som lekte med elden'', tänkte berätta snabbt om den och vad jag tyckte.

Flickan som lekte med elden är andra delen av Stieg Larssons triologi om Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander. Första delen heter ''Män som hatar kvinnor''.

För att se filmen måste du ha sett, män som hatar kvinnor annars kommer du inte förstå ett dugg.

Men iallafall, filmen handlar väldigt mycket om datahackern Lisbeth Salanders liv och hennes barndom, man får reda på att hon försökt ta livet av hennes pappa genom att slänga ett mjölkpaket bensin i bilen där hennes pappa satt och slängde in en tändsticka.

Lisbeth blir anklagad för ett trippel mord som kommer spegla sig tillbaka på hennes mörka förflutna. Hur kommer det gå? Kommer Mikael Blomkvist att ta reda på om det är Lisbeth som är en mördare, eller är det som hans teori säger,att  Lisbeth är oskyldig?

Filmen är från 15 år och är ca 2 timmar och 15 minuter lång,

Själv tycker jag att Män som hatar kvinnor är bättre om mer spännande, men Flickan som lekte med elden är jätte bra den med! Jag tycker det är jättebra att man får följa Lisbeth mer i denna filmen, eftersom det var massor om Mikael i den förra. Helt klart sevärd och jag ser verkligen fram emot att se den nya ''Luftslottet som sprändes'' på bio!





 






Kommentarer

Den som kollar ska kommentera!

Ditt lilla namn:
Kommenterar du mycket?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg adress, måste ju kolla in din blogg med! :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0